keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Juhliin valmistautuminen


Ajattelin jakaa teille mun juhliin valmistautumisrutiinit, joita käytän siis tosi ahkeraan aina ennen lähestyviä, tärkeitä pippaloita. Alotan ekana mun perusvoiteista, joita joudun atoopikkona käyttään kokoajan. Canodermillä mä siis ylläpidän mun ihon kosteutta ja ehkäsen, että atooppista ihottumaa ei synny uudelleen, mission impossible... Apobasen 60% voidetta en käytä nykyään enää muuten, kun vaan perusvoidepesuissa eli toisin sanoen kyseinen voide toimii mulla toisinaan suihkusaippuana. Yleensä mulle jää suihkusaippuoista tosi nihkee fiilis iholle, koska ne kuivattaa mun ihoo liikaa, mutta perusvoidepesun jälkeen ihosta tulee melkein yhtä pehmee ku vauvan peppu.


Kahta päivää ennen ylppäreitä mä pistin itelleni viiden minsan ajaks Yves Rocherin puhdistavan kasvonaamion, josta tulee aina ihan älyttömän raikas fiilis kasvoille ja iho muuttuu tottakai ihanan pehmeeks. Kasvonaamion pestyäni ja kasvot kuivattuani pistän LV:n kasvovoidetta, joka on nimenomaan tarkotettu meille iho suhteen geenilotossa hävinneille; mun iho, kun tuppaa aina välittömästi reagoimaan vähänkään tujumpiin aineisiin. Kasvovoidetta käytän ihan muutenkin päivittäin, mutta kasvonaamion jälkeen pistettynä se pehmentää kasvojen ihoa entistä enemmän. Viikkoa ennen ylppäreitä mun kasvot oli nenän alueelta tosi kuivunut ja siitä sojotti ihan pieniä suikaleita kuollutta ihoa, niin noin pahoihin usutan useimmiten Bebanthenia, mutta ehjälle iholle ihan vaan tosiaan tota LV:n kasvovoidetta.
Kahta päivää ennen mä myös yleensä nypin kulmakarvoista hajakarvat pois, jotta punotus ehtii laskea juhlapäivään mennessä!


Päivää ennen ylppäreitä pesin hiukset, jollon laitoin hiuksiini noin viideksi minuutiksi vaikuttaan Yves Rocherin vaurioituneille hiuksille tarkoitetun hiusnaamion. Tätä levitän yleensä suurimmaksi osaksi paksuin kerroksin latvoille ja kevyet kerrokset muuhun hiukseen. Erityisesti tykkään jotenkin ton hiusnaamion tuoksusta ja kun hiuksista tulee käytön jälkeen ihanan kevyet ja kiiltävät. Viimeisenä iltana lakkiaisharjoituksen jälkeen lakkasin kynnet Isadoran Summer red -sävyllä, jotta lakat sopis hyvin mun ylppäripäivän huulipunaan. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti