torstai 17. maaliskuuta 2016

Vastaukset kysymyksiin osa 2

Jos kirjoittaisit nyt kirjeen 5 vuotta nuoremmalle itsellesi, mitä kertoisit ja minkälaisia vinkkejä antaisit silloiselle itsellesi?

Älä värjää niitä hiuksia enää toistamiseen mustaks, vaan lähde kasvattaan omaa väriä mahdollisimman nopeesti takasin... :D Ja mainitsisin siitä, että kyllä jopa sä tuut löytään semmosen miekkosen, joka selkeesti haluaa olla sun kanssa ja kirsikkana kakun päällä pitää varmaan ihan hyvän näkösenäkin! Ehkä myös pyytäisin keskittyyn kouluunkin hieman paremmin, jotta lukio ei kävis niin raskaaks.

Onko sulla lemmikkejä? Jos ei, haluaisitko?

Ei oo tällä hetkellä. Ennen mulla oli kolme marsua, mutta nekin kuoli vanhuuttaan parisen vuotta sitten. Ollaan kyllä pohdittu koiran hankkimista, mutta ei ihan sovellu tähän elämäntilanteeseen.

Suosikki- ja inhokkiruokasi?

Mulla ei taida olla mitään ruokaa, mistä en tykkää. Vielä viime kesänä olisin heittänyt tähän pinaattikeiton, mutta maistoin sitä 10 vuoden jälkeen pitkästä aikaa ja on nyt ihan lemppariruokaa! Ehkä kumminkin suurin osa valmisruuista. Ja ihan suosikkiruoka on kaalikääryleet! Siis voisin vetää niitä niin hitokseen.

Unelmiesi matkakohde?

Galapagossaaret, kiittäkäämme Charles Darwinia tästä! Harmillista, mutta silti kovin ymmärrettävää, että matkailua saarille on rajoitettu, sillä siellä elelee niin paljon kasvi- ja eläinlajeja, joita sä et muualta maailmasta tuu löytään ja kun turismikin sitä luontoa osakseen aina kuormittaa jo kaiken muun ohella.

Mikä tekee sinut onnelliseksi?

Tällä hetkellä ainakin ruoka tekis kovin onnelliseksi sekä myös pistin mun instagram-tilin poistoon joksikin aikaa paristakin syystä, joista varmaan teen ajallaan postausta ja jostain syystä oon siitäkin kovin onnellinen, mikä on sangen outoa instagramiin koukuttuneelta...

Onko sulla sisaruksia?

Mulla on kolme vanhempaa sisarusta eli tarkemmin yksi isoveli ja kaks isosiskoa. ♥ Ja meikkis tietenkin perheen iltatähti, kun toisiks nuorimman sisaruksen kanssa jopa 14 vuotta ikäeroa.

Jos onnellisuus olisi rahaa, mikä työ tekisi susta rikkaan?

Työ, jossa olisin onnellinen sisällyttäisi itseensä mitä luultavammin matkustelua ulkomailla, itsensä ylittämistä työtehtävissä ja toisten auttamista. En tiedä tuunko koskaan saamaan näitä samassa paketissa töiden suhteen saatika sitten, että missä työssä pääsisin kaikkia toteuttaan!


Kauan olet kirjoittanut blogia?

Nykyistä blogia oon raapustanut huhtikuussa jo vuoden päivät, mutta yhteensä varmaan viiden vuoden aikana oon pitänyt yhteensä neljää blogia.

Onko tämä ensimmäinen blogisi?

Mulla on ollut aiemmin pystyssä blogeja, jotka loppujen lopuks ei ihan vastannutkaan enää sitä, mitä halusin, niin tää on mun neljäs blogi ja toivottavasti myös viimeinen. ♥

Mitkä ovat tavoitteesi blogin suhteen?

Tavoitteena on pitää vähintään mun omaa inspistä yllä kirjottamisen ja muun elämän suhteen. Ja toivon, että muillekin välittyy muutamat inspiraation rippeet siinä ohella!

Mitä olet ostanut viimeksi jollekin toiselle?

Ostin poikaystävälle Hilfigerin ruutupaidan.


Minkä kirjan luit viimeksi tai mitä luet juuri nyt?

Kirjasta, jota luen parhaillaan kerroinkin jo ekassa vastauspostauksessa, mutta sitä ennen luin Nora Robertsin Rakkauden kuu -romaania.

Uskotko jumalaan?

Uskon ja se on mun kohdalla tuonut helpotusta vaikeissa elämäntilanteissa sekä etenkin menetysten suhteen.

Mitä tilaisit Kotipizzassa?

Tilaisin Mexicanan ilman ananasta! Ananas ei kuulu pizzan päälle. ;)

Parasta Jyväskylässä?

Mun mielestä tää kaupunki on passelin kokonen. Mihinkään ei oo liian pitkä matka pyörällä tai mun mielestä edes kävellenkään, julkinen liikenne on mun kokemusten mukaan tosi hyvä, täällä löytää helposti paikasta A paikkaan B enkä oo ainakaan vielä onnistunut eksyyn! 

Mitä arvostat muissa ihmisissä?

Rehellisyys on semmonen juttu, mistä ei mun mielestä koskaan pitäis tinkiä missään ihmissuhteessa ja esimerkiks kaksnaamasuus on toinen, mistä jokaisen tulis pyrkiä eroon. Ihmissuhde ei voi pysyä aitona, jos jauhat jatkuvasti sun kaverista selän takana ja mä lupaan, että se kaksnaamasuus kyllä noteerataan, vaikka et sitä ilmiselvästi toteuttaiskaan. Eli toisin sanoen arvostan rehellisyyden lisäksi aitoja ihmisiä. Ja sä et todellakaan oo aito, jos sun täytyy jatkuvasti polkee sun kavereita maahan.

Mitä arvostat itsessäsi erityisesti?

Itessäni mä arvostan tosi monia juttuja! Ja muun muassa etenkin uskallusta myöntää se. Arvostan kokemusten tuomaa realistisuutta, arvostelukykyä ja maalaisjärkeä. Arvostan myös mun kroppaa, joka on kestänyt tyhminä teinivuosina hullutukset, kun vedin pelkän ruisleivän ja kahvin voimalla, mutta myös nykyään, kun oon vetänyt safkaa ihan riittämiin varmaan koko kylän edestä. ♥

Mitä toivot keväältä?

Toivon keväältä lämpöä ja aurinkoo, jotta nää jokseenkin masentuneet fiilikset muuttuu hieman ilosemmiks!

Odotatko jotain juttua just nyt erityisen paljon?

Pääsiäislomaa! ♥ Nään pitkästä aikaa kavereita ja porukat. Mämmiä unohtamatta!

Mitä haluat tulevaisuudelta?

Lähitulevaisuudelta odotan ammattiin valmistumista, töitä ja jatko-opiskelupaikkaa.

Oletko ikinä toivonut voittavasi lotossa ja miettinyt mitä kaikkea rahalla saisit?

Kyllä oon! Lähtisin aika pikaseen sinne Galapagossaarille...

Mitä sivuja käytät eniten tietokoneella?

Käytetyimpinä on blogger, outlook, bloglovin ja pixlr!

Mihin käyttäisit 1000 euroa?

Lähtisin heti johonkin ulkomaille! Euroopan sisällä tällä hetkellä houkuttelis eniten lähteä Espanjaan ihan vaan Serranon perheen innoittamana.

Millainen olisit mummona?

Nauttisin eläkepäivistä kaikin rinnoin jossain ihan muualla, kun Suomessa ja päivittelisin varmaan jotain tulevaisuuden instaa yhtä tiuhaan.

Mitä söit viimeksi?

Söin viimeks karkkia, hups.

Paras yhtye?

Yhtyeistä ehkä Dead by April. Oon tosi huono kuunteleen mitään yhtyeitä! Saatika sitten musiikkia ylipäätään. Opettelin just talven aikana kuunteleen uudestaan... Kauheen absurdia, koska kumminkin musiikki oli joskus se mun juttu ja kävin lukion toiseen vuoteen asti yksityislaulutunneilla. Enkä silti ees osaa laulaa.

Suosikkiblogisi?

Ehdoton suosikki kaikista lemppareista on Start living your best life. ♥ 

Milloin viimeksi luit Aku Ankkaa?

Tästä on vierähtänyt tovi, jos toinenkin! Ehkä viimeks joskus alakoulussa...?

Millaisesta kirjallisuudesta pidät?

Kaikenlainen kirjallisuus nappaa, kunhan aihe on itseä kiinnostava ja ehkä myös edes hiukan sivistävä.


Millaisia hiustyylejä sulla on ollut? (kuvat ois kivoja!)

Harmi, kun kaikki mun vanhat kuvat tais mennä entisen koneen kovalevyn mukana! Oon kumminkin aina ollut kovin neutraali hiusten suhteen. Alakoulun vikoilla luokilla siihen kasiluokkaan asti mulla oli blondatut hiukset, jotka oli alta vaaleenruskeet ja ne yletty vähän alle olkapäiden. Sithän päätin repästä ja annoin kaverille ohjat värjätä mun hiukset tummanruskeiks, joista lopulta tuli mustat ekan värjäyskerran jälkeen... Ja kun väri oli asettunut, niin ne olikin vihertävän tummanharmaat, hups. Tuollon mun hiukset alko kasvaan rutkasti pituutta ja halusin täysin oman värin takasin. Kävinkin ottamassa peruskoulun viimesellä luokalla vaaleita raitoja ja annoin hiusten kasvaa sekä tumman värin kulua. Lukion toisella mulla jo tais ollakin onneks aikalailla oma väri ja siinä oon pysynytkin!

Luonnollinen hiustenvärisi?

Mun nykynen hiustenväri on se mun luonnollinen väri eli vissiin hiukan tummempi blondi. Kaveria siteeraten nää on siis oljenvaaleat, mutta talvella kuvastakin huomaten nää tummuu ihan tajuttomasti!

Käytätkö päihteitä?

Alkoholia juon sillon tällön, mutta siihen se onneks jääkin.


Suosikki huulipunasi?

Yves Rocherin Grand Rouge -huulipuna sävyssä Rouge vif.

Onko makuuhuoneessasi viherkasveja?

Onnistuisin tapattaan ne, joten valitettavasti ei. Ne kyllä tois kivasti väriä tonne muuten vaaleeseen huoneeseen!

Minkä merkkistä puuteria käytät?

Mua hävettää myöntää, mutta en käytä lainkaan puuteria. En oo ainakaan tähän mennessä kokenut tarvetta sille, vaikka sitä vissiin pitäiskin käyttää aina kiinnittään voidemaiset meikit!

Mikä on pahin turn-off?

Huono hygienia ja yksinkertaisuus on ehkä pahimpia ikinä.

Mitä Marimekon tuotteita omistat?

En taida omistaa tällä hetkellä yhtäkään Marimekon tuotetta. 

Paras ja huonoin asia bloggaamisessa?

Parhaaks asiaks voisin nimetä sen, että voin ilmaista itseäni haluamallani tavalla mua koskettavissa asioissa ja huonommaksi ehkä sen, kun ihmiset saattaa arvostella sen mukaan, mitä raapustat. Mäkin oon kumminkin paljon enemmän ihmisenä, mitä oon itestäni antanut ymmärtää blogin perusteella.

1 kommentti:

  1. Näitä on niin kiva lukea, kun oppii uusia puolia bloggaajasta :-D

    http://sofiakoivisto.blogspot.fi/

    VastaaPoista