maanantai 20. kesäkuuta 2016

KOSMETIIKKATUOTTEET, JOITA EN OSTAISI UUDESTAAN

Yleensä liputan postauksien perään, joissa suositellaan jotain oikeesti hyviä tuotteita, mutta toisaalta taas huikeeta lukee myös tuotteista, jotka ei välttämättä oo toimineet muilla tai mahdollisesti kellään. Jokainenhan on kumminkin oma yksilönsä, joten tuotteet, jotka mulla ei oo toimineet saattaakin olla ihan unelmatuotteita just sulle. Kaivoin kaapista muutamat purkit, joihin en todellakaan oo ollut tyytyväinen ja mietin alituiseen, että mihin tai kelle saan noi parempaan käyttöön... Alussa taisin kaikista tuotteista olla edes jollain tasolla tyytyväinen, mutta no... Markettisuihkugeelit ei ehkä yllättäneet, koska laatu ei vaan kulje halvan hinnan kanssa käsi kädessä.

1. L300 Intensive moisture -puhdistusvaahto


Tää tuote yllätti mut täysin pitkäaikaisen käytön jälkeen huonoudellaan eikä ollutkaan mikään ihme, kun tutustuin paremmin tuotteen INCI-listaan. Tuotteen puhdistavat ainekset on hieman ristiriidassa tuotteelle tarkotetun kuivan ihon kanssa ja en yhtään ihmettele, että mun jo talvisin valmiiksi hilseilevä kasvojen iho hilseili entistäkin enemmän... Parastahan oli, kun taisin ihan alussa hehkuttaa tätä muutamalle kaverille, virhe.

2. Urtekram aloe vera shampoo


Urtekramin shampoo oli alun alkujaan pienoinen pettymys ja ostin tän lähinnä vaan hätävaraksi, sillä mun tässä postauksessa hehkuttama shampoopala tuli tiensä päähän enkä ollut ehtinyt tilaamaan vielä uutta. Kyseessä oleva shampoo kuivattaa kauheesti mun hiuksia ja verrattuna palashampooseen mun hiuksista on lähteny tottakai semmonen luonnollinen kiilto, joka on peräisin hiusten omasta rasvasta eikä silikonilla höystetyistä hoitsikoista.

3. Palmolive Aroma sensations -suihkugeelit


Tosiaan, mitä markettisuihkugeeleiltä voikaan odottaa. Ensinnäkin, kun sä tsekkaat INCI-listaa, niin se on ihan tajuttoman pitkä ja listalta pomppaa parit tutut termit, jotka ei todellakaan oo sieltä kovin terveellisimmästä päästä omaa ihoa ja kroppaa ajatellen. Purkit on syötävän söpöt, mutta sen jälkeen, kun mun iho alko kuivuun ja kutiseen tajuttomasti näiden käytön alotettuani, niin tuumasin, että nämä jääköön kaapin pohjalle.

Löytyykö teiltä samanlaisia kokemuksia ylläolevista tuotteista vai onko kenties ihan päinvastaisia kokemuksia? :)

3 kommenttia:

  1. Heippa tiimiläinen! :P Siis lähtiköhän mun kommentti nyt kesken, vai mitä tässä tapahtui... Älä siis ihmettele jos multa tuli joku sekava kommentti tätä ennen! Tää puhelimella kommentointi on aina yhtä hankalaa mulle :D Mutta no anyways,mä tykkäsin tästä postauksesta!:) Välillä on kiva lukea tuotteista jotka eivät ole toimineet niin hyvin. Huomasin myös, että sulla pyörii blogissa samankaltaisia aiheita kuin mulla! Oon nimittäin nyt itsekin alkanut kiinnittää huomiota noihin INCI-listoihin ja kosmetiikan ympäristövaikutuksiin :) Mä ainakin lueskelen mielelläni lisääkin kosmetiikka/luonnonkosmetiikkajuttuja :P
    Ihana blogi sulla <3

    http://anskisss.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka, no worries, ei mulle ainakaan perille saapunut tota keskeneräistä kommenttia! ;) Kiva, että tykkäsit tästä. ♥ Ajattelin just, että pitäisköhän mun kehitellä joku sarja näiden "toimimattomien" tuotteiden ympärille vähän vastapainoks noille kaikille suosikeille. :p Mä itsekin nyt oon tutustunu ajan kanssa paremmin just synteettiseen kosmetiikkaan ja niihin raaka-aineisiin, miten vaikuttaa mihinkin jne. ja hassua, että ihmiset ummistaa silmänsä siltä edelleen, kun on paljon parempia (ja ihmis- sekä ympäristöystävällisempiä) tuotteita saatavilla nykyään tarjontansa puolesta, vaikka itsekin oon lähinnä vaan sekakäyttäjä kosmetiikan suhteen. Mut ehottomasti tulossa lisää kosmetiikkajuttuja! ;)

      Kiitos samoin! ♥

      Poista
  2. Mulla ois mun blogissa sulle pieni haaste!

    http://ainoek.blogspot.fi/2016/06/sijamuuotohaaste.html

    VastaaPoista