lauantai 1. lokakuuta 2016

BLOGITIIMI - Aihetta kiitollisuuteen

Lokakuu on hyvä startata taas blogitiimipostauksella (ja megazonella!!!), joka tällä kertaa käsittelee aiheenaan kiitollisuutta! Mun onkin jo jonkin aikaa pitänyt tehdä aihepostaus kiitollisuudesta, joten tää nyt saa luvan toimia sen virassa, sillä tästä saa ainakin toivottavasti paljon irti muutkin ja itse sainkin jo pelkästään vastausten miettimisestä. Oon taas erittäin innoissani alkavasta kuusta ja tässä kuussa parin viikon päässä häämöttävästä syyslomastakin, joka todellakin on ansaittu!


3 asiaa, joista olet kiitollinen Suomessa?

Mun ihan lempparijuttuja Suomessa on vaihtuvat vuodenajat eli toisin sanoen rakastan niin talvea kuin kesääkin ja ihan kaikkea niiden väliltä. Toinen juttu, mistä oon erittäin kiitollinen, on se, että täällä on lyhyet välimatkat kaupungista A kaupunkiin B sekä todella hyvät kulkuyhteydet sen lisäksi. Viimesimpänä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä, on mulle henkilökohtasesti erittäin tärkeenä kiitollisuuden aiheena ilmanen koulutus ja etenkin se, että kaikilla on samat mahdollisuudet kouluttautua niin korkeelle kuin sielu ja älli riittää.

Asia, josta olet kiitollinen vanhemmillesi?

Mä oon kiitollinen mun äidille ja isälle siitä, että ne on aina antanut mulle kaiken, mitä on pystyneet ihan materialta kuin myös henkiselläkin tasolla. Pienempänä en osannut oikeastaan arvostaa tai olla kiitollinen mistään juurikin mun vanhemmille, mutta onneks sitä tajus pahimman murkkuiän viilettäessä ohi, että äiti ja iskä tekee kaiken, ne tyhmimmätkin jutut, ihan vaan sen takia, jotta mulla olis hyvä olla.


Mitä ihanaa on jo tapahtunut tänä vuonna?

Mun mielestä tänä vuonna on tapahtunut lähes täysin vaan ihania juttuja! Mun eka lukuvuosi tuli päätökseen, mulla oli kesätöitä, sain kuulla ilosia uutisia siitä, että osa kavereista oli saanut opiskelupaikat, löydettiin uus, ihana kämppä, mun toinen ja samalla viimenen vuosi starttas, pääsin haluamaani harkkapaikkaan, oon tajunnut, mitä lähen tavotteleen valmistumisen jälkeen ja vielä on kolme kuukautta jäljellä, joten odotan innolla, mitä ihanaa ne tuo tullessaan! Tavotteena olis ainakin päästä hitusen eteenpäin blogijutuissa, alkaa tekeen jotain sen eteen, että pääsisin valmistumisen jälkeen jossain vaiheessa tavoittelemaani kouluun ja saada vielä jotain osa-aikasia hommia koulun ohelle. 

Asia, josta et aina muista olla kiitollinen?

Ystävät ja poikaystävä. Keskityn ihan liikaa yleensä pelkästään kouluun ja siihen, että saavutan jotain, mistä on hyötyä tulevaisuuden suhteen ja usein siitä kärsii etenkin ystävyyssuhteet ja parisuhde. Tavotteiden saavuttamisen ja rakkaiden ihmisten välille täytys löytää jonkinlainen balanssi, koska ihan liian helposti leikkaan sitä aikaa pois ystäviltä ja poikaystävältä.

3 asiaa, joista iloitset syksyssä?

Iloitsen pimenevistä illoista! Toisaalta ne masentaa toisinaan, mutta onneks harvoin ja toisaalta taas ne on se juttu syksyssä. Niissä on tunnelmaa! Syksyssä iloitsen myös värikkäästä maisemasta ja lämpimästä pukeutumisesta eli toisin sanoen huiveista ja pörrösukista. ♥


Asia, josta et osannut olla kiitollinen lapsena, mutta jota nykyään arvostat?

Ilmanen hammaslääkäri! Siis hammaslääkäri olis mun suosikkipaikka nykyäänkin, jos se olis vaan ilmasta.

Mitä hyvää on tämän hetkisessä elämäntilanteessasi?

Mitä vaan voi tapahtua! Ootan innolla sitä, mitä keksin oman pään menoks ens vuonna ja mitä saavutan sen avulla. Mun mielestä on ihan huippua, että saan jakaa arjen mun poikaystävän kanssa, mutta myös ystävät ja perhe saa aina osansa näistä kaikista mun hulluuksista.

Asia, josta minun kuuluisi olla kiitollinen, mutta välillä se on hankalaa?

Tähän oli ihan älyttömän hankala keksiä mitään, koska en tiiä onko mulle hankalaa olla oikeastaan mistään kiitollinen koskaan. Ehkä sit just kumminkin se arki, kun ei tajua aina, kuinka kiitollinen sais olla siitä, että joka päivä on joku paikka, mihin mennä, kehittyä ja edetä elämässään taas yhden etapin verran.

Käykää tsekkaamassa, mistä muut blogitiimiläiset on kiitollisia!
Jenny Anniina Sini Jonna Paula Jenna Krissu

6 kommenttia:

  1. Ihania juttuja oot miettinyt! :-) Tällaiset postaukset saavat aina hyvälle mielelle!

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämmöset postaukset pistää kyllä aina miettiin vastauksia tarkkaan, mut hyvä, jos fiilikset on välittyny sinnekin! :)

      Poista
  2. Arki on kyllä se mistä on hankala olla kiitollinen, mutta kyllä sitä vaan nopeasti keksii mitä kaikkea hyvää arjestakin löytyy! Kiva postaus! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on harmi, että niin monet kokee arjen, työt, koulun jne. suurimmilta osin pelkästään pakkopullana, koska ihan varmasti porukka sais enemmän kaikesta irti just positiivisella asenteella ja pitäen kiinni niistä hyvistä jutuista. Ihanaa, että tykkäsit! :)

      Poista
  3. Samoja juttuja olin mäkin listaillut, mutta löytyipä niitä uusiakin kiitollisuuden aiheita! :) Toi hammaslääkäri on muuten ihan totta! Sitä ei osannut silloin lapsena arvostaa, mutta nykyään se on kallista ja ajanvaraaminenkin pitää tehdä itse. Sillon koulussa opettaja vaan ilmotti päivän, että millon mentii ja that's it :D Toi toka kuva herättää mulla ihan hirveen nälän ja himon ihan mitä tahansa hedelmää kohtaan :p

    anskisss.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, et sai jotain uuttakin irti tästä! Ja siis joooo, se ajanvaraaminen tuntuu muutenkin olevan aina niin pirun vaikeeta ja menee niin pitkälle, jos sellasen sattuu onnistuun hankkiin. Olispa vielä just toi käytäntö, mikä alakoulussakin... :D Tipahtais joku kirje postiluukusta, että tällön tarkastus ja sillon sit menis ja siinäpä se. Oli pakko kattoo, että mikä kuva siinä oli, kun en enää muistanu, niin nyt munkin tekee ihan sikana mieli mangoo. :D

      Poista