keskiviikko 16. marraskuuta 2016

5+1 WINTER ESSENTIALS

Taas päästään jatkaan tätä postaussarjaa, jonka kesällä aloitin. Syyskuussa julkaisemani postauksen syksyn pakollisista jutuista pääset tsekkaan klikkaamalla tästä ja nyt olis tosiaan talven vuoro. Tää tulee mun mielestä just eikä melkein oikeeseen aikaan noin talvifiiliksen kannalta, koska mua ainakin itteeni harmittaa suuresti se, kun lämmöt on tän viikon ollut nollilla ja voin jo kuvitella miten maisema tummuu pian lumien sulaessa pois. Olis ollut ihana kerrankin saada kunnon talvi, mutta toivotaan, että loskakelit muuttuu vielä lumeksi!

ISO, HARMAA RUUTUHUIVI


... joka on kovan käytön ansiosta jo nukkaantunutkin. Hankin tän kolmisen vuotta sitten nellylta ja huivi on siitä lähtien ollut ihan ykkösjuttu talven pukeutumisessa. Oon sanonutkin, että ruutuhuivit vaan on mun juttu ja tästä huivista se kaikki tais aikoinaan alkaakin. Kuvasta ei kunnolla huomaa huivin olevan ihan tajuttoman iso ja pehmee, mutta kun pistän ton mun kaulalle, niin puolet mun naamasta peittyy ton huivin sisään ja saan vaan uppoutua sen taakse paukkuvilta pakkasilta. ♥

PAKSUT NEULEET


Viime talvena hamstrasin parit tommoset paksut neuleet, joihin voi vaan rennosti uppoutua koulupäivinäkin. Etenkin tää päällimmäinen vaaleanpunanen neule on mun ihan lemppari näin talvisin ja oonkin käyttänyt sitä älyttömän usein jo taas tänäkin talvena. Harmi vaan, että materiaaliensa takia myös nääkin on alkanut nukkaantuun, vaikka ovatkin suhteellisen hyvässä kunnossa ja edelleen tosi lämmittäviä. Näitä vois vaan hamstrata koko kaapin täyteen!

HUULIRASVA


Mä en vaan selviäis talvella päivääkään ilman huulirasvaa. Tai oonhan mä pärjännyt, mutta jos yhtenä päivänä ei oo mahista pistää huulirasvaa, niin mun huulista tulee pelkkää korppua aika nopeestikin sen päivän aikana. Blistexin huulirasvojen nimeen vannon ja tää puikko onkin kulkenut syksystä asti mun matkassa mukana, kun mun viimesin EOSin huulirasva otti loppuakseen.

PIPO & HANSKAT


Ostin ihan hetki sitten itelleni pipon pitkästä aikaa yläkoulun seitsemännen luokan jälkeen. Pohdin vaan, että miten ihmeessä kaikki nää vuodet oon pystyny hyppelehtiin paikasta A paikkaan B pääkoppa ja korvat paljaina, koska jo ne -15 asteen pakkasetkin tuntu melkein kuolettavan kylmiltä. Ja ehdottomasti kaikki söpöt tupsupipot mulle heti nyt. ♥ Myös vuorelliset lapaset on ihan pakollinen juttu näillä säillä.

MUUMI-TALVIMUKI


Vuosi sitten mä sain mun eräältä ystävältä lahjaks tän viime vuoden talvimukin ja siitä jotenkin sain päähäni alkaa keräileen ihan käyttöön aina joka vuoden talvimukin. Talvifiilistelijänä se on tosi hauska idea, sillä joka talvesta jää kivojen muistojen lisäks myös jotain konkreettista käteen ja näitä on ihana käyttää myös tavalla tai toisella mukana sisustuksessa etenkin sit, kun alkaa kertyyn entistäkin useempi yksilö. ♥

Mitä juttuja sä koet välttämättömiks näin talvisin? Kai muistat pitää pään ja näpit lämpiminä pipon ja lämpimien hanskojen avulla? ♥

12 kommenttia:

  1. Nää on just ne mitä talvella tarvitsee, samaistun jokaiseen kohtaan! :D Huulirasva varsinkin on niin must.

    https://newdaysaara.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Tuntuu, että huulet lähtee oikeesti käveleen alta aikayksikön, jos unohtaa yhtenäkin päivänä sen huulirasvan kotiin... :D

      Poista
  2. Ihana postaus! Pipot, tumput ja kaulahuivi on pakollisia asioita näin pakkasilmoilla! En niitä ilman pärjäiskään :) Kivanoloinen blogi sulla muutenkin, liityn lukijaksi!

    http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin edelleen, että miten ite huitelin viime talvina meneen ilman pipoa... Enää ei vaan pystyis, joten oon erittäin samaa mieltä sun kanssa! Mutta kiitos hurjasti. :) ♥

      Poista
  3. Tulin super hyvälle mielelle tän postauksen takia! Rakastan itsekin talvea ja ei ole kyllä yhtään kivaa, kun täällä on alkanut jo lumet lähetemään...

    adaemmimaaria.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt täytyy toivoo, että talvi ja lumi tulis pian takasin! Alkaa latistaan mieltä tää vesisade ja lämpöasteet näin joulukuun kynnyksellä. :/

      Poista
  4. Ihana postaus! Tuli niin kiva fiilis, ja noi kaikki sun luettelemat jutut on samoja mitä itsekin käytän paljon. Etenkin toi muumimuki! Mulla on jo pieni kokoelma niitä, mutta toi samainen kuppi on mun ihan ykkössuosikki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kans ihan ykkösenä toi viime vuoden talvimuki! Ootan kans innolla, että missä vaiheessa niitä on kerääntynyt sen verran, että vois hankkia jonkun oman hyllykön niille tms. ;) Ihana kumminkin kuulla, että tykkäilit tästä postauksesta!

      Poista
  5. Tästä postauksesta tuli jotenkin sellainen ihanan talvinen fiilis ♥ Pipot, lapaset, huivit ja neuleet kuuluu täälläkin niihin talven must-juttuihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua, että noi talviset fiilikset välitty ruudun toisellekin puolen! ;) ♥ Ilman noita sunkin mainitsemia juttuja en kyllä tiiä, miten talven yli selviäis.

      Poista
  6. Toi Blistexin huulirasva on parasta ikinä! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kans tykästyny tohon paljon! Mun huulten pelastaja ollu ehottomasti tänä syksynä. :D

      Poista