tiistai 13. joulukuuta 2016

Luukku 13: JOULUN AAKKOSET

Ollaan jo luukuissa yli puolen välin ja tän päivän luukku pitää otsikon mukaisesti sisällään joulun aakkosia. ♥ Osa kirjaimista oli kieltämättä tosi hankalia yrittää keksiä ja muutamat kirjaimet (q, x, z, å, ö) heivasin listalta, sillä noista hädin tuskin keksi ees sanoja saatika sitten joulusia sellasia!

Ainutlaatuisuus - Jokainen joulu kertoo mun mielestä aina oman tarinansa.

Blogi - Rakastan jakaa tänne blogiin kaikkee joulusta, koska oon pesunkestävä jouluhypettäjä henkeen ja vereen. Blogi on myös saanut kivan ulkoasun muutoksen näin joulun alla!

CD-levy - Vähintään edes kerran joulun aikaan kuunnellaan yleensä mullekin lapsuudesta tuttuja joululauluja ihan vaan CD-levyltä, vaikka youtube/spotify oliskin toisinaan se iisimpi vaihtoehto. Joululaulujen täyttämissä levyissä on vaan toisinaan rutkasti enemmän sitä jotain! ♥

Dekoratiivisuus - Tietenkin kaikki erilaiset pienemmät ja isommat joulukoristeet vaan kuuluu jouluun! ♥

Enkelikello - Muistan, kun mun siskolla tais olla esillä huoneessaan just aina joulun aikaan enkelikello ja siitä lähtien mäkin oon kuumeisesti halunnut oman. Ei oo tosin vieläkään tullut moista hankittua tässä 15 vuodenkaan aikana!

Fiilaan - Joulua ei voi hypettää liikaa; onhan se vaan kerran vuodessa!

Glögi - Paras joulujuoma ikinä! ♥ Tätä on tullut litkittyä jo vähän ja tälläkin hetkellä kaapissa odottelis litran purkki, mutta yritän säästellä sitä vielä päivän tai pari. ;)


Hoilaaminen - Toisin ilmaisten laulaminen! Kuinka monesti Henkkakin on jo kuullu mun version Last christmas -biisistä...

Into - Muistatteko sen innon, mitä lapsena aina puhkui edes kuullessaan joulun lähestyvän!? Tän takana tais olla se materia sillon, mutta pakko sanoa, että kyseinen into on vaihtunut lämmön ja onnen fiilikseen näin vanhetessa.

Joulusiivous - Tää on jo puoliks suoritettu täällä meiän omassa kämpässä... Ennen perjantaita täytys olla redi senkin!

Kuusi - Kuusi joulun tekee. ;) En tiedä muuta joulukoristetta, joka vaikuttas kotoisuuteen ja joulufiilikseen yhtä paljon, kun itse kuusi. Pakko sanoa, että mikään ei tuu koskaan voittaan aitoo kuusta; lämmöllä muistelen lapsuuden jouluja ja aitoa kuusta. ♥

Loma - Tätä mä odotan niin paljon. ♥ Mulla starttais loma virallisesti vissiinkin vasta 23. päivä eli aika myöhään, mutta en tiedä mitään, mikä tulis nyt niin oikeeseen aikaan, kun just nimenomaan joululoma. Ei mitään velvollisuuksia (paitsi sähkö- ja kännykkälasku.......), paljon ruokaa, kännykkä kiinni, kotikotona... ♥ Onko mikään muu loma yhtä rentouttava?

Merkityksellisyys - Joulu on aina merkinny mulle tosi paljon ja en oikeastaan pidä mitään muita juhlapyhiä vuoden aikana yhtä tärkeenä.

Nietokset - Toivottavasti lunta tulee oikein rutkasti aatoksi! ♥


Oloasu - Siis mitäs muutakaan sä pitäisit yllä!? Mun tapauksessa oloasu tarkottaa mun isosiskolta joskus lahjaksi saamaa söpöä pyjamaa ja pörrösukkia, mutta mikä olis sen parempaa.

Pelit - Meillä on meidän perheen nuorten tapana yleensä joulun aikaan pitää peli-iltoja yhdessä. Mä en harmikseni muista, että ollaanko jopa pidetty peli-ilta joskus jokaisena jouluiltana eli aatosta ihan tapaninpäivään asti jokaisena iltana, mutta ainakin vähintään kerran joka joulu pelataan porukalla ja ootan jo innolla tulevan joulun peli-iltoja. ♥ Ja siis meidän peli-iltahan pitää ihan perinteisesti sisällään lautapelejä niiden pleikkaripelien sijaan!

Rentoutuminen - Tämä ja se aikasemmin mainittu pyjama! Ja se, että ei oo yhtään mitään velvollisuuksia. Nautin. ♥

Sisarukset - Yleensä jouluna me kaikki sisarukset ollaan samassa paikassa samaan aikaan eli nykyään siis mun isosiskon luona syömässä aattona ja toi on niiiiiin harvinaista oikeesti. Mä edelleen muistan sen fiiliksen, kun aloin tajuaan, että jokaisella sisaruksella on aikalailla ne omat kuviot nykyään omien perheiden myötä, joten myös tottakai joulutkaan ei oo enää niin yhtenäisiä, mitä esimerkiks mun ja mun vanhempien siskon lasten lapsuudessa oli.

Tortut - Joulutortut on vaan niin paras jouluherkku! ♥

Uuniriisipuuro - Väsättiin Henkan kanssa ekat uuniriisipuurot muuten just nyt viime viikonloppuna ja vaikka ei onnistunutkaan ihan suunnitelmien mukaan, niin mä vaan en saa tarpeekseni siitäkään. Ja mähän oon ihan kanelihullu enkä tiiä parempaa maustetta, joten sitä tulee sit siroteltua aina ihan mukavat määrät riisipuuron kaveriks.

Vaatteet - Vaikka kuinka rakastan pitää joulun päivät pelkästään pyjamaa, niin yleensä myös on semmosia suunnitelmia, että on poistuttava kotoa ja pakko vetästä ehkä jotain vähän ihmisten ilmoille sopivampaa rytkyä niskaan! Vaatteissa joulun aikaan ehdottomasti punanen on ihan huikee väri. ♥

Yökyöpeliys - Musta muotoutuu yleensä kunnon yökyöpeli jouluna ja tykkään valvoo esimerkiks katsellen leffoja tai lukien kirjaa niin pitkään, että silmät pakolla uupuu kiinni.

Ähky - Useimmiten onnistun syömään itseni aikamoiseen ähkyyn noin jouluna... Ja siis jouluhan ei oo joulu ilman järkyttävää jouluruokaähkyä!

Miltä teidän joulun aakkoslista näyttäis? Löytyiskö samoja juttuja mitä multa? Ihan huippua tiistaita sinne ruudun toiselle puolen! ♥

4 kommenttia:

  1. Kiva postaus!! Ähkyyn syöminen tapahtuu täälläkin aina jouluisin :'D Lautapelejäkin pelataan sisarusten kesken jouluisin :)

    http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ähky tuntuu olevan aika yleistä aina joulun aikaan! :D Lautapelit kyllä voittaa kaikenlaiset muut pelit ihan 100-0. ♥

      Poista