sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Luukku 18: CHRISTMAS TAG

Me kotiuduttiin tossa päivällä poikaystävän kanssa mun äidin ja isän luota takas tänne Jyväskylään ja oli kyllä kaiken kaikkiaan ihana viikonloppu, kun sai vaan ottaa rennosti ja nauttia olostaan! Vielä olis alkavalla viikolla tiedossa muutama koulupäivä ja sit pääsenkin vihdoin joululoman viettoon sekä suuntaan taas uudestaan porukoille. Rennoilla fiiliksillä ollaan kumminkin sunnuntaitakin vietelty, kun aika on tänäänkin kulunut lähinnä Gossip Girlia ja The Walking Deadia katsoessa. Nyt kumminkin tän päivän luukun pariin!


On joulun aika, mitä luet?

Mä mainitsinkin jo tässä postauksessa, että yleensä jouluset ja muutenkin talviset kirjat olis se juttu jouluna, mutta tänä vuonna mun lukuprojektina on Onnellisuusprojekti.

Suosikki joululeffa?

Hmm... Tää on itse asiassa aika vaikee, koska mulla on niiiin monia leffoja, jotka on pakko nähdä edes kerran joulun aikaan. Ehkä kumminkin Snowglobe on ehdoton lemppari. 

Missä vietät mieluiten juhlapyhät?

Äidin ja isän luona. ♥

Lempi joululaulu?

Ollut jo ihan pienestä pitäen Joulumaa Katri Helenan laulamana!


Milloin avaatte lahjat?

Nykyään, kun kaikki me lapset ollaan kasvettu isoiks, avataan millon halutaankaan, mutta eipä me oikeastaan saada lahjoja kukaan enää, kun ehkä se yks eikä niitä ees enää odotakaan saavansa. Mun ja vanhimpien siskon poikien ollessa vielä pieniä, me avattiin lahjat aina iltasella, mut sillee kumminkin, että niitä ehti ihmetellä joka aatto pitkän tovin.

Osaatko nimetä kaikki joulupukin porot?

Petteri taitaa olla ainoo, jonka mä muistan. Ehkä tän joulun tavotteena olis oppia nimeään ne kaikki?

Mitä joulun traditioita ootat eniten tänä vuonna?

Peli-iltaa, joulusuklaita, piparien ja joulutorttujen leipomista, uuniriisipuuron tekoa, joululeffoja, jouluohjelmia, jouluruokia, kaikkia hetkiä yhdessä perheen kanssa... ♥

Oikea vai feikki joulukuusi?

Omassa kämpässä ja porukoiden luona on molemmissa feikki joulukuusi nykyään, mutta liputan silti ehdottomasti aidon kuusen puolesta!


Kaikkien aikojen suosikkisi jouluherkuista?

Riisipuuro kanelilla ja joulutortut. ♥

Rehellisesti: onko lahjojen antaminen vai niiden saaminen parempaa?

Tää on vähän niin ja näin. Antaminen on huippua, jos on oikeesti joku idea, minkä oot kehitellyt just sitä henkilöä aatellen ja sillä on joku tarkotus, mutta sit jos sun on ihan pakko ostaa jollekin tietylle henkilölle lahja ja se omistaa jo kaikkee mahollista etkä muutenkaan saa mitään oikeesti hyvää lahjaideaa, niin... Onhan se lahjojen antaminen vähän nihkeetä sillon. Niiden saaminen taas on aina jännittävää! Ehkä kumminkin silti valitsisin lahjojen antamisen, jos on oikeesti joku idea siihen lahjaan. :)

Oudoin saamasi lahja?

Kuin tylsää, koska mä en muista! Oonkohan ees koskaan saanu sit mitään outoo... :D

Millainen lahjojen paketoija olet?

Tänä vuonna aika huono, koska ostin pyöreet nolla lahjaa (lukuunottamatta blogitiimin lahjojen vaihtoa)... :D Yleensä kumminkin oon jopa ihan hyvä ja siisti paketoija! Ehkä sit vuoden päästä saatte jonkun paketointinäytteen tänne blogin puolelle.


Miten sait tietää totuuden joulupukista?

Mä muistan päätelleeni sen vissiin siitä, kun mun isoveli katos yhtenä jouluaattona kesken illanvieton johonkin ja mähän ovelana tyttönä sit aloin tarkkaileen kaikkee ympärillä tapahtuvaa, jollon huomasin mun siskon lähteneen roudaan jotain punasia kamppeita johonkin ja palaset loksahteli paikoilleen! :D En muista kerrottiinko mulle koskaan erikseen, että joulupukkia ei oo olemassa, mutta ton hetken muistan niin elävästi.

Teetkö uuden vuoden lupauksia? Pysytkö niissä?

Mun lupaukset on yleensä tavotteita, joihin pyrin vuoden aikana! Esimerkiks viime vuonna lupasin itelleni, että vähennän vaatteiden ostelua, koska niitä vaan on jo tarpeeks ja mun mielestä se onnistu jopa hyvin. Ens vuoden lupaukset mulla on kans jo tiedossa ja niissä onkin mulle onneks haastetta!

Tykkäätkö viettää juhlapyhät pukeutuneena vai yökkärissä?

Molemmat! Yleensä aamut ja illat vietän yökkärissä, mut sit jouluruuan ajaks puen vähän hienompaa päälle.

Lempi joulun tuoksu?

Sammunut kynttilä, aidon kuusen tuoksu... ♥

Nyt taidan suunnata vällyjen väliin lueskeleen kirjaa ja valmistautuun taas seuraaviin koulupäiviin. Ihanaa sunnuntai-iltaa ja alkavaa viikkoo just Sulle! ♥

2 kommenttia:

  1. Ihana postaus! Joulufiilis vain kasvoi kun luki tätä ja katsoi kuvia :)
    riikkka.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että joulufiilikset välitty sinne ruudun toiselle puolenkin! ♥

      Poista