lauantai 21. tammikuuta 2017

MIKS MÄ EN KÄY USEEMMIN KIRPPAREILLA?

Joka kerta, kun oon just käynyt kiertelemässä kirppareita, saan kysyä iteltäni otsikon paikalla komeilevan kysymyksen; miks mä en käy useemmin kirppareilla? Yleensä teen vaan hyviä löytöjä kirppareilta ja ainoastaan yks ostos, jota syvästi kadun, roikkuu vieläkin mukana, kun en oo siitä eroon päässyt. Eilen suunnattiin Anniinan kanssa kohti Tamperetta ja Bonus kirppistä, josta mukaan lähti juttu, jos toinenkin.


Saanen esitellä löydökset, jotka tällä hetkellä tekee musta erittäin ilosen. Mun nykyinen luettavana oleva kirja alkaa uhkaavasti läheneen loppuaan ja poikaystävä lukee vielä kirjaa, joka mun piti seuraavaks ottaa lukuprojektikseni, joten eiköhän näistä jommasta kummasta saa hyvää viihdykettä lukukärpäsen puremaan. En vaan tiedä, että kummasta kirjasta starttais... Ootko sä lukenut jomman kumman?

Kirjoista taisin pulittaa 1,50 e ja 50 senttiä!


Mä oon jo pitkän aikaa halunnut alkaa keräileen Disney-leffoja, en ehkä ihan jokaista, mutta ne omat lempparit! Tästähän tää mun Disney-leffojen arsenaali saa hyvän startin, kun löysin mun lemppari parivaljakon yhden leffan vain parilla eurolla. Muistan katselleeni Disney-leffoja ihan sillä normaalihinnalla vähän väliä, mutta koskaan ei oo lähtenyt mikään leffa kotiin asti just liian suolasten hintojen takia, koska en tiedä haluanko pulittaa DVD:stä edes sitä 10 euroa. Nyt en ensinnäkään malta oottaa, että pääsen näkeen pitkästä aikaa Timonia ja Pumbaa saatika sitten, että pääsen keräileen ne muutkin lempparit vielä.


Miten mä aina ihailenkaan kaikkee pörröstä ja pehmeetä, mutta koskaan en voi kotiuttaa mitään taaskin omalle lompakolle liian suolasten hintojen ansiosta. Tällä kertaa bongattiinkin tämmönen ihana, luonnonvalkonen pörröneule vaan 8,50 eurolla, mikä ei todellakaan ollu paljoakaan siihen nähden, että oli kolme kertaa halvempi, mitä uutukaiset toverinsa sekä käyttämättömän näköinen. Nyt vaan suunnittelen innolla, että mihin kaikkeen pääsen yhdisteleen tätä kevään mittaan.


Oonko mä ainoo, joka ihmettelee aina kirpparittomia kausiaan? Nytkin mulla oli vierähtänyt puolisen vuotta viime kirppistelystä ja tällä viikolla on tullut kahdesti kierrettyä eri kirppiksillä. Niistä ne parhaimmat löydöt loppujen lopuks aina tekee, koska samalla sä säästät luontoa, kun jätät ne uudet asiat sinne kaupan perukoille ja suuntaat kirpparille tsekkaileen etsimääs sekä myöskään sun lompakko ei kavene niin kovasti. 

Tykkäätkö sä koluta kirppareita? Hurjan hauskaa lauantaita! ♥

24 kommenttia:

  1. Mukavan oloinen blogi laadukkailla kuvilla:) Lisää vaan persoonallisempie juttuja!

    VastaaPoista
  2. Itsekin rakastaisin koluta kirppareita enemmän, mutta täällä Imatralla ei ole yhtäkään kovin hyvää kirpparia :D

    http://kanervaneuvonen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei Nokialla kans sama juttu, missä äiti ja iskä asustelee! Täytyy aina Tampereelle suunnata hyvien kirppisten toivossa. :D Tosin taitaa täällä olla yks kirppari, josta oon hyviäkin löytöjä tehny aikoinaan. Se on harmi, että pienemmissä kaupungeissa jää aina suppeemmaks kirppistelymahdollisuudet. :/

      Poista
  3. Kirpparit, ne on niin parhautta! Mikäpä olisi ihanampi piristys päivään, kuin löytää vaikka unelmien nahkatakin kirpparilta - tyyliin vitosella. Se on ihanaa se! Säkin oot tehny näköjään ihania löytyöjä, voi että :-)

    www.pirstaloitunut.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä! Piristää aina rutkasti, kun löytää jotain etsimäänsä kirpparilta hyvässä kunnossa ja halpaan hintaan, kelpaa mulle hyvinkin. ;)

      Poista
  4. Ohhoh, miten ihana tällanen hyvän mielen blogi! Valkonen ulkoasu miellyttää aina, mutta silti tähän ehkä kaipais jotain pikku spessua lisäksi, että erottuisi! Reunassa olevat linkkikuvat on tosi kauniita ja postaustenkin kuvat miellyttäviä! Kirjotat tosi kivalla tyylillä ja oot kyllä super kaunis!
    Mullakin tulee kirppareita kierrettyä kyllä ihan liian harvoin, mutta ainakun käyn, niin mukaan tarttuu vaikka ja mitä, haha!
    https://pikkulintuja.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, olipas piristävä kommentti! Mä ite kans kaipailisin tähän ulkoasuun jotain lisää, koska on ehkä vähän tylsähkö omaan silmään, mutta en oo vielä saanut päähäni, että mitä tähän lisäilis. :D

      Kirppareilta tekee kyllä aina rutkasti löytöjä, vaikka harvemmin tuliskin kierreltyä! ;)

      Poista
  5. mä harvemmin käyn, kun en kestä niiden sisäilmaa :-D hirveesti kaiken maailman hajusteita ja pölyä niin aivastelen menemään ja henki ei tahdo oikein kulkea muutaman minuutin jälkeen eli reissut on aika nopeita, jos kirpparille eksyn! hyviä löytöjä oon toki tehny niinku retro samsoniten matkalaukku 10 eurolla :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on muuten totta, että se sisäilma ei oo ehkä parasta antia kirppiksillä. Tähän vois vielä lisätä sen, että jos on paljon porukkaa ja pienet kulkuväylät niinkun useimmilla kirppareilla tuppaa oleen, niin välillä on ehkä jokseenkin ahistavaa. :/ Mut ihan huippua kumminkin, että oot tehnyt kivan löydöksen! Munkin täytyis alkaa pian koluaan kirppareita matkalaukun toivossa, joten toivottavasti kävis yhtä hyvin, kun sullekin! ;)

      Poista
  6. Mä käyn kyllä kirppiksillä, vaikkei täällä niitä paljoa olekkaan! Se fiilis kun löytää jotain tarpeellista ja mahtavaa kivalla hinnalla on ihana! :D Sun löydöt on ihan supereita! Pitäis itsekin varmaan kerätä lempilefut talteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan paras fiilis! Täytys käydä paaaljon useemmin kirppistelemässä. :D Ja hei ehottomasti lempileffat kerättäväks, koska sit niitä on huikeutta kattoo myöhemmin ja etenkin, jos ne poistuu/on poistunu Netflixistä tai ei oo siellä. ;) Mulla meinaa kävi just Siskoni on noita -sarjan kaa niin, että rakastuin siihen sarjaan uudestaan, kun se oli Netflixissä ja se poistu sieltä, niin nyt oon yrittäny metsästellä niitä ekoja kausia eikä löydy enää mistään CDON:ilta tai Discshopistakaan... :D Varmaan Disney-leffojen lisäks täytys alkaa metsästään niitäkin kirppareilta.

      Poista
  7. Kirpparit on kyllä tosi ihania! Kiitos kun muistutit niiden olemassaolosta, pitäisi taas joku päivä käydä lähimmällä :D
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ole hyvä vain! :D Nyt sit vaan lähimmälle kirpparille kierteleen. ;)

      Poista
  8. Kirpparit on ihan parhaita! Mä oon jopa mennyt (mun sisällä asuvan pienen maailmaparantaja hipin kanssa) niin pitkälle, että pyrin ostamaan lähes kaiken vaan ja ainoastaan käytettynä. Lompakko kiittää, samoin kuin maapallo! Lisäksi oon oppinut tykkäämään niistä viboista, mitä kirppareilta saa. Koskaan ei tiedä mitä aarteita löytää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon itekin miettiny tota, että pitäiskö alkaa osteleen käytettynä kaiken, minkä vaan pystyy ja löytää. :) Tänäänkin tuli törmättyä parilla kirpparilla kaikkeen ihanaan! Ja kirppareilla on ihan huikee tunnelma aina. ♥

      Poista
  9. Mietin aina tota ihan samaa kysymystä. Jostain syystä pienenä tuli käytyy paljon enemmän, mut se tais johtuu kenties siitä et äiti vei aina myytäväks pieneks menneitä vaatteita. Kirppareilla näkee vieläkin hirveesti isoja kasoja lastenvaatteita ja naisten. Miesten vaatteita on vaikeempi bongaila joka ärsyttää enemmän poikaystävää kuin mua. Hän kun ei tahdo tuhlata 30€ yhteen paitaan, mikä on kyllä fiksusti ajateltu.

    http://paula-beautyqueen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirppareilta löytyy kyllä kasoittain aina lasten vaatteita ja just naistenkin, mutta oon huomannut saman, että miehille ei taas oikeastaan oo paljookaan valinnanvaraa. Toi on totta, että turhaa tuhlailla maltaita vaatteeseen, jonka vois löytää halvemmallakin! :)

      Poista
  10. Kirpparit on ihania, mutta tosiaan, itsekkin käyn niillä vaan niin harvoin! Mutta kivoja juttuja oot löytänyt. Toi timon ja bumba ♥ nimim. itsekin sen omistan!

    http://more-than-we.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näistä löydöksistä motivoituneena täytyy käydä useemmin kirppareilla, jotta ei missaa kaikkia ihania löytöjä. Ja Timon ja Pumba on kyllä ihan huikee parivaljakko! Tsekkasin ton leffankin pari päivää sitten ;) ♥

      Poista
  11. Ihania Disney leffoja :) Mulla tulee kans aika harvoin käytyä, mut on se sitten vaan niin mukava päästä käymään. :)

    http://ifmylifeismine.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihan huikee fiilis, kun pitkän ajan jälkeen pääsee kirppisteleen! :)

      Poista
  12. Mä rakastan kirppareita ja Helsingissä jäähallin kirppis onkin ehdoton suosikki eli jos joskus oot täälläpäin niin käy siellä :) Bonus kirppis on itellenikin tuttu ja hyvä paikka Tampereen ajoiltani. Kirppareilta tosiaan tekee hyviä löytöjä usein todella edulliseen hintaan ja onkin oikeesti turhaa ostaa vaatteita uutena. Monet mun kaverit sanoo, että haluaa ostaa vaatteensa uutena mut kyllä vaan niitä täysin uusiakin tuolta löytää.

    http://funfitfash.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy pistää korvan taakse! ;) Mä oon kans muutamaan tyyppiin törmänny, että ei halua ostaa kirppareilta jostain syystä mitään, mutta ainakin omat kirpparilöydöt vaatteiden tiimoilta on ollut uudehkoja/lähes käyttämättömiä tai ainakaan niissä ei oo käytön jälki näkynyt, joten itellä on nyt tullu kauhee buumi yrittää löytää vaatteista suurin osa kirppareilta!

      Poista