sunnuntai 15. tammikuuta 2017

TÄYDENNYSTÄ MEIKKIPUSSIIN x 6

Mä en oo oikeastaan koskaan aiemmin tehnyt ainakaan näin suurella skaalalla mistään kosmetiikkatuotteista erillistä postausta, mutta joulu-tammikuun aikana tuli osteltua meikkejä yllättävän paljon, kun kaikki tuntu loppuneen just samaan aikaan... Osa meikeistä oli ihan uusia tuttavuuksia, osa taas tuttuja ja turvallisia. Oon jokaista tuotetta käyttänyt, joten kirjottelen omaa fiilistä tuotteista arvosanan kera. 


NYX Stay matte but not flat liquid foundation

Ensimmäisen NYXin meikkivoiteen ostin itelleni puolisen vuotta sitten, kun tarvitsin mun ihon väriin ihan täysin sopivan ja samalla myös tosi halvan meikkivoiteen, joten täähän lähti sit Sokkarilta mun matkaan. Meikkivoiteen kaikista vaalein sävy olikin mun ihon kanssa kunnon match made in heaven, joten siitä on myös tullut mun lemppari. Kuvassa komeileva puteli on toinen laatuaan, jota en oo vieläkään päässyt alottaan, kun tohon pieneen 35 millilitran purkkiin tuntuu mahtuvan ihan älyttömästi tota meikkivoidetta, sillä joka kerta ajatellessani sen vetelevän viimesiään sieltä vaan puskee lisää voidetta ulos... Onneks se on vaan hyvä juttu ja todellisuudessa mun odotukset oli tosi alhaalla tän suhteen, koska se noin 8 euron hinta ja pieni purkki ei päätä huimannut.


Meikkivoiteen peittävyys on yllättävän hyvää siihen nähden kuinka kevyttä meikkivoide on. Hirveen kauaa se ei kumminkaan mattana pysy mun päivän mittaan rasvottuvalla iholla, joten todellakin kannattaa roudata puuteria mukana. Meikkivoide levittyy tosi hyvin niin sormilla kuin myös muun muassa kuvassa näkyvällä meikkisienelläkin, joten senkään suhteen ei oo lainkaan valitettavaa! Haluan kumminkin uskoa, että mulle löytyy vielä joskus tulevaisuudessa tätäkin parempi meikkivoide, joten arvosanaks antaisin 4/5.

Real Techniques Miracle sculpting sponge

Kyseinen monitoimisieni onkin mulle täysin uusi tuttavuus ja oikeastaan ainoot asiat, mitä tästä tiesin ostaessa oli se, että tämmöset meikkisienet on vaihdettava kolmen kuukauden välein ja tää on 6 in 1 -sieni, joten tällä pystyy levittään oikeastaan mitä vaan puuterimaista tai voidemaista tuotetta. Vissiin tää on kumminkin tarkotettu korostusten ja varjostusten häivyttämiseen, mutta mä käytän tätä oikeastaan ainoastaan vaan meikki- ja peitevoiteen levitykseen, joiden kanssa se onkin toiminut ihan täydellisesti. Mä tosi harvoin käytän highlighteria, mutta kyllä varmasti senkin kanssa toimis äärettömän hyvin ja varmasti tulee senkin kanssa tätä testailtua vielä.


Mä olin aiemmin niin skeptinen kaikista näistä ylihinnotelluista meikkisienistä, mutta ainakin tästä oon ollut positiivisesti yllättynyt ja ajattelinkin tänä vuonna testailla tämän jälkeen vielä sen RT:n ihan pelkästään (?) peite- ja meikkivoiteelle tarkoitetun oranssin sienen sekä ehkä verrata testinä johonkin halppismeikkisieniin, mutta jos niistä ei löydy kilpailijaa tälle, niin kyllä tää on tullut mun meikkivarastoihin jäädäkseen. Arvosanaks antaisin tälle 5/5.

Max Factor Creme puff pressed powder


Mä oon ollu ihan tajuttoman tyytyväinen tähän puuteriin, sillä tää on jopa peittävää sen lisäksi, että tekee ihosta tottakai matan ja kiinnittää meikin tosi hyvin. Meikkivoiteet ei oikeastaan koskaan lähde liikkeelle tän kanssa. Ainoona miinuksena voisin sanoa sävyn nimityksen... Tilasin tän siis netistä ja oletin, että sävy translucent olis sanan mukasesti läpinäkyvää, mutta tää puuteri on muutamaa astetta tummempaa, mitä mun oma ihon väri eli ei todellakaan mitään väritöntä ja sen takia tää ei luultavasti löydä tietään mun ostoskoriin tän jälkeen. Käyttötarkotukseltaan puuterin arvosanaks heittäisin 4/5, mutta sävyn nimihämäyksen takia 3/5, koska en saanut sitä, mitä mulle uskoteltiin tän olevan.


L'oreal Paris Voluminous Volume building mascara

Yleensä mä en käytä L'orealin tuotteita, mutta tää ripsari lähtikin mun matkaan halvan hintansa takia. Pulitin tästä 10 euroa ja siihen nähden tää on ollut ihan kelpo tuote, mutta mieluummin sitä panostaa ripsareissa parempaan, kun tyytyy tähän. Ripsari siis lupaa, että ripsistä ei tuu semmosia kunnon karvamatoja ja sen voin todentaa, koska kerros, jos toinenkin tätä on ripsiin levitelty ja sen tiimoilta oon ollut erittäin tyytyväinen tulokseen, sillä lupaus pidetty. Miinuksena onkin sit se, kun tää varisee pois päivän mittaan sekä tottakai, kun tää ei oo vedenkestävää, niin silmien vettyessä voi olla varma, että näyttää pandalta... Hinnan ja lupauksien pitävyyteen nähden ihan priimatuote, mutta variseminen on tosi iso miinus, sillä mullakin meikit tuppaa oleen aamusta iltaan eikä jatkuvasti haluais olla pyyhkimässä varisevaa ripsaria alaluomilta, joten arvosanaks antaisin 3/5.

Yves Rocher Flawless skin concealer

Tuote, jota en varmasti enää koskaan tuu ostaan... Peitevoide on ollut ihan älyttömän surkee tehtävässään ja jos haluan saada peittoon esimerkiks mun tummat silmänaluset, niin tätä täytyy levittää ihan äärettömästi, jotta saan ne edes jotenkin piiloon. Toisena miinuksena myös se, että kaikki arvet ja punottavat epäpuhtaudet vaan paistaa peitevoiteen läpi. Mä en oo tainnut koskaan aiemmin törmätä näin surkeeseen peitevoiteeseen, joka ei hoida tehtäväänsä sit ollenkaan, joten arvosanaks heittäisin kaikessa rehellisyydessään 0/5.

Yves Rocher Eyebrow pencil

Hauskaa, että saman merkin sisällä tuotteiden laatu saattaa vaihdella ihan hurjasti, sillä tää kulmakynä onkin mulle tuttu jo entuudestaan ja kolmas laatuaan, joka päätyy mun meikkipussukkaan. Mä en oo tainnut koskaan aiemmin edes käyttää muita kulmakyniä, mutta tää on ihan täydellinen tuote mun omien kulmien meikkaamiseen, joten mitäpä sitä sen parempaa etsimäänkään. Tälle mä annan arvosanaks ihan ehdottomasti 5/5.

Seuraava kokeiltava peitevoide(paletti) onkin mulla jo kiikarissa, kunhan toi nykyinen ottaa loppuakseen, mutta olisko teillä suositeltavana mulle jotain kohtuullisen hintasta (alle 20e) väritöntä puuteria? Mä taidan nyt suunnata väsäileen jotain iltapalaa vielä ennen, kun suuntaan unille... Ihanaa viikonvaihdetta!! ♥

4 kommenttia:

  1. Voi vitist miten kökkö tuuri että toi peitevoide ei toimi ollenkaan...Toimimattomat tuotteet tuppaavat jäämään sitten lojumaan jonnekin nurkkiin. Mä ostin tota samaa puuteria joskus vuosia sitten, eri sävyssä tosin, mutta se oli ihan liian tummaa mulle :/ Nykyään käytän sitä poskipäiden korostamisessa. :D Toimii siinä ihan ookoosti, sillä en oo mikään kummoinen meikkaaja. Ihan puuterina mulla on Lumenen irtopuuteri, joka on kyllä mulle just sopiva! Mulla on tällä hetkellä joku tosi vaalee sävvy, joten se menee melkein värittömästä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mäkin nyt pakolla yritän aina vaan tunkee sitä naamavärkkiin, jotta tulis käytettyä se. :D Toi varmaan muuten mullakin menis hyvin siihen tarkotukseen ja ylipäätään varjostuksiin! Lumenen puutereista mullakin on vaan hyviä kokemuksia ja Lumenen puuteria ensin mietinkin, mutta päädyinkin sit tohon Max Factorin... :D

      Poista
  2. Laveran mineraalipuuteri maksaa noin 17 euroa ja on parasta puuteria, jota oon ikinä käyttänyt. :) Vahva suositus sille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy pistää ostoslistalle! ;) En ookaan aiemmin tainnut Laveran tuotteita kokeilla.

      Poista