lauantai 4. helmikuuta 2017

BLOGITIIMI - 6 vinkkiä parempaan itsetuntoon

Helmikuun ekaa lauantaita viedään ja te taidattekin jo tietää, mitä se tarkottaa! ;) Blogitiimipostaus uunista ulos tällä kertaa käsitellen vähän syvällisempää aihetta, itsetuntoa. Sanomattakin selvää, että jokaisella ihmisellä on edes jossain vaiheessa elämäänsä jonkin sortin kamppailua itsetuntonsa kanssa ja se onkin yks suuri juttu, mikä meistä tekee myös inhimillisiä... 


Mäkin oon ne omat kamppailuni käynyt, vaikka välillä saatan kuulla ulkopuolisilta, miten mulla on aina kaikki jutut elämässä niin kohdillaan, kun ihmisellä vaan voi olla ja kuinka oon aina niin positiivinen sekä ilonen. Saanen sanoa, että kaikki tää on ollu omasta asenteesta kiinni ja sen eteen on myös tehty kovasti töitä. Rehellisiä, kun ollaan, saan myös edelleen tehdä kovasti töitä noiden juttujen eteen ja ne taitaakin olla suurimmaks osaks niitä asioita, mistä mulle tulee hyvä fiilis oman itseni kanssa. Positiivisuus, ilosuus ja teen asiat just niin, kun mä itse haluan tehdä satuttamatta tietenkään muita. Tää postaus loikin mulle mahtavan tilaisuuden jakaa teille vinkkejä siihen, miten sä ehkä voisit parantaa sun itsetuntoa ja mitkä mä oon kokenut omalla kohdallani toimiviksi!


Tee sitä, mitä tykkäät ja ennen kaikkea haluat tehdä, koska ne on yleensä niitä juttuja, mistä myös onnellisuus kumpuaa ja missä oot mitä luultavammin hyvä, sillä ei oo merkitystä mitä muut susta ajattelee, kunhan sä et satuta ittees etkä muita teoillas.

Opettele jotain uutta, sillä sillon yleensä koet enemmän onnistumisia, joista itsetuntomittari kumpuaa ainakin omalla kohdalla ihan järjettömän korkeelle.

Muista kehua niin itseäs kuin muita. Aina, kun saat jonkun järkyttävän kouluhomman palautettua, kehu itseäs, sillä sä teit sen. Sulla on joku ihan järjettömän ihana asu päällä, kehu itseäs sillonkin, koska kaikki oli sun omassa pääkopassa keksittyä. Autoit jotain tuttua tai tuntematonta jossain asiassa, älä sillonkaan unohda kehua. Kehut sulta itseltä sulle on yhtä arvokkaita, kun sun kehut muille tai muilta sulle. ♥


Opettele ottamaan kehut vastaan äläkä vänkää muuta, sillä jos joku sanoo sun olevan kaunis tai et sulla on ihan hiton hyvä kroppa, niin sillon sulla on ja sä et sano siihen vastaväitteitä. Sä sanot siihen sillon kiitos ja annat sun kauneimman hymyn kehujalle. Tää on semmonen juttu, joka mun pitäs välillä itsekin muistaa... Huonoina päivinä kaikki kehut vaan tuntuu niin utopistisilta.

Älä anna ihmisten lannistaa sua, joilla on selkeesti paha olo jostain syystä oman itsensä kanssa. Mulla on omakohtaista kokemusta muutamastakin kyseisenlaisesta ihmisestä, jotka on kaiken järjen mukaan ihan ilman syytä yrittänyt polkee mua mukanaan maahan, mutta oikeastaan ainoot jutut, mitä nykyään ajattelen kyseisten ihmisten kohdalla, on se, että toivon joskus heidänkin olevan sujut itsensä kaa.

Sä oot täydellinen just tollasena, kun oot. Sano se ääneen, niin alat uskoon siihen itsekin! Sä pystyt mihin vaan, mihin sä haluatkaan pystyä, sillä oikeastaan kaikki jutut on opittavissa ja tehtävissä sitkeydellä, päättäväisyydellä ja uskolla suhun itsees. Sä selviit mistä vaan.

Käykääpä lukemassa muidenkin tiimityttöjen itsetuntoo käsittelevät postaukset, niin mäkin suuntaan nyt tekeen! ;) ♥

Jenny Anniina Sini Jonna Jenna Krissu

1 kommentti:

  1. En mä oo onneks yhtään myöhässä tän kommentoinnin kanssa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ;D Tota muuten kuulee kyllä usein, että ihmiset puhuvat siitä miten helppoa jonkun henkilön x elämä on, vaikka he eivät ehkä edes tunne kyseisä henkilöä/tiedä kaikkea hänen elämästään. Itsekin oon joskus nuorempana sortunut tuohon ajatteluun, mutta nyt vanhempana oon ymmärtänyt sen, että ulospäin ei vaan voi tietää sitä, mitä jonkun toisen elämässä on tapahtunut tai tapahtuu. Mun mielestä sen vuoksi olisi tärkeää olla jokaiselle ystävällinen ja mukava, sillä ei voi tietää sitä, että jos se oma hymy on ainoa positiivinen juttu jonkun toisen päivässä. :') Noi ovat kyllä kaikki sellaisia vinkkejä, joille nostan peukun pystyyn! <3

    VastaaPoista