lauantai 11. helmikuuta 2017

TESTISSÄ ♥ Vivanin iChoc vegaaniset riisimaitosuklaat

Mä oon jo niiiin pitkän aikaa halunnut maistaa vegaanisia suklaita ja vihdoin parisen viikkoa sitten sain aikaseks ostaa ensimmäisen yksilön. Ihan ensimmäisenä ostin Choco Cookie levyn, joka oli mun makuun ihan liian suklaista. Siitä sainkin idean lähtee kokeileen iChocin muitakin levyjä, joista testiin pääsivät White Vanilla, White Nougat Crisp sekä tottakai Classic.


Mä en näitä kaikkia onneks vetänyt siinä yhessä illassa, mutta tuli maisteltua ja vertailtua jokaista. Sain jopa ton komeemmankin puoliskon mielipiteet näistä, jotka oli aika yhteneviä omieni kanssa! Jotenkin mulla oli sen Choco Cookien jälkeen näistä kauheet ennakkoluulot ja minimaalisella varauksella tuli vedettyä ekat palat.


Mä muistan joskus olleeni ihan järjetön valkosuklaan fani, mutta kerta kerralta se alko vaan tuleen yhä enemmän korvista ulos. Tästä iChocin White Vanillasta tykkäsinkin enemmän sen takia, koska tää ei oo ihan yhtä makeeta, kun normaali valkosuklaa.


Classic oli lehmänmaitoa sisältävän toverinsa, maitosuklaan, kaltainen. Mä itse en oo koskaan ollut sydänystävä pelkän maitosuklaan kanssa, joten ihan loogista, että tästäkään ei noussut mun lempparia. Kumminkin poikaystävä, joka taas rakastaa ihan perus maitosuklaata, tykästy tähän yhtälailla. Mulle itelleni tuli mieleen Classicista jotenkin ne alle euron maksavien joulukalenterien suklaat, en sit tiiä onko se hyvä vai huono juttu.


Viimeseks halusin jättään mun lempparin, joka varmasti tulee löytyyn vielä monet kerrat ihan normaalin suklaan tilalta. Tää oli ihan hurjan hyvää ja no... Mitä muuta voikaan odottaa hasselpähkinältä ja nougatilta yhdessä? White Nougat Crisp oli maultaan sekä koostumukseltaan pehmeä ja voin vannoa, että jokainen näistä mauista vei jo parin palan jälkeen makean himon, vaikka tän levyn olisinkin voinut vetästä naamariin kerralla makunsa ansiosta...


Summa summarum, jokainen näistä levyistä on mun mielestä ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ja vaikka et oliskaan normaalin valkosuklaan ystävä, niin sinuna antaisin iChocin White Vanillalle mahollisuuden, sillä se kumminkin eroaa normaalista vaniljaisemmalla ja pehmeemmällä maullaan. White Nougat Crisp oli niin huisin hyvää, että sille ei edes löydy vertailukohdetta lehmänmaitoa omaavista suklaista, vaan se kuuluu jo ihan omaan luokkaansa. Yksi levy taitaa maksaa noin 3e, joten kieltämättä aika suolanen hinta 80 gramman levystä, mutta itse suostusin sen ehottomasti maksaan uudestaan näistä, koska mun kohdalla tosi harvoin tulee syötyä suklaata, joten luultavasti näitäkään ei tuu vedettyä mielin määrin.

Mikä parasta, suklaat ei sisällä lainkaan lisäaineita sekä pakkaus on kierrätettävissä. Tosin levyjen takanakin huomautetaan siitä seikasta, että saattavat sisältää tosi vähän jäämiä muista pähkinöistä, maidosta sekä gluteenista.

Ootko sä maistanut näitä riisimaitosuklaita? ♥

2 kommenttia:

  1. Toi Classic taitaa mennä mulla testiin seuraavan kerran kun tulee himo joulukalenterisuklaaseen! :D En oo testaillut noita, mutta pitää noikin ostaa tesiin. Oon nykyään jotenkin tosi huono testaamaan mitään uusia herkkuja, mistä lie johtuukaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa testata! ;) Mä oon nyt jotenkin tosi valveutunu testaileen kaikkia eri makuja ja juttuja, mutta useimmiten kans itekki tuppaa turvautuun niihin tuttuihin juttuihin. :D

      Poista