lauantai 13. toukokuuta 2017

VÄLIVUOSI TÄÄLTÄ TULLAAN!

Kutsuttakoon tätä nyt elämäntilannepäivitykseks, sillä mun elämässä on tapahtumassa kohtalaisen suuri muutos vanhaan nähden. Niille, jotka ei mua tunne tai ei oo blogia seuraillut pitkään, voisin mainita, että lukion jälkeen suuntasin heti hamuaan itelleni merkonomin paperit eli yhteensä 5 vuotta opiskelua takana ja tässä kohtaa on erittäin hyvä pitää pieni hengähdystauko koulun penkiltä, sillä tänä vuonna en vielä hakenut kouluun.


Mä tiedän, että en tuu tyytyyn ainoastaan merkonomin papereihin, koska onhan kyseinen tutkinto loppujen lopuks aika +/- 0 noin työllistymisen suhteen ja tavotteena on ollu ihan alun alkujaan pyrkiä korkeakouluun. Tällä hetkellä kumminkin välivuosi tuntuu kaikista parhaimmalta vaihtoehdolta, sillä haluan saada mahdollisuuden tehdä mahdollisimman paljon töitä sekä ohella erittäin hyvänä plussana saan myös keskittyä ihan 110% muun muassa blogiin ja niihin juttuihin, jotka tuntuukaan tällä hetkellä itelle tärkeeltä kuten tiedättekin, että kevään aikana on ehtiny sattuun ja tapahtuun niin ikäviä, kun niitä kivojakin juttuja.


Edellisistä kappaleista sai varmaan käsityksen, että koulu ja kouluttautuminen olis mulle jokseenkin pakkopullaa, mutta ei suinkaan. Mä nään itseni kouluttautumassa jatkuvasti yhä korkeemmalle joko ihan koulun penkillä tai vastaavasti työelämästä käsin ja kehittymässä myös ihmisenä siinä ohella. Muistan erään työnantajan sanoneen mulle, että en saa koskaan kadottaa mun halua oppia uutta ja siitä mä haluankin pitää kiinni ihan jokaisella elämän osa-alueella, sillä etenkin työelämässä toi on niin arvokas piirre ihmisessä olit sä sitten missä hommissa vaan. Muistakaapa tekin se! ♥


Mä en oikein tiedä, että millasia fiiliksiä välivuosi herättää mussa. Tai en oo ajatellu sitä sen suuremmin vielä ja mitäpä siitä sit oikeestaan miettiskään. Lähinnä on tullut pohdittua välillä jopa ääneenkin sitä, että mitäs mä teen sit syyskuun jälkeen, kun nykynen työsoppari päättyy sillon. Hah, ainakin ollaan poikaystävän kanssa varaamassa matkaa Lontooseen nyt kesän aikana just lokakuulle, joten pitäs päästä tuulettuun Suomen kamaralta pois. Ainakin jotain, mikä varmasti tulee keventään fiilistä ja stressiä tulevasta.


Toisaalta en ymmärrä sitä, että miks otan jo nyt kauheet paineet siitä, jos mulla jokunen aika menee vähän tyhjän päällä tulevaisuudessa. Tarkotan siis sitä, että ei oo lainkaan töitä tai minkään sortin opiskeluja. Tommonen ajanjakso saattaa olla joko uhka tai mahdollisuus ja toisaalta mulla on kyllä juttuja mielessä, joita pääsisin sit tollasena ajanjaksona toteuttaan, joita ei välttämättä muuten tuliskaan tehtyä. Jostain syystä mun päähän on vaan juurtunu ajatus, että kokoajan täytyy tehdä ja mulle tulee semmonen fiilis, että mä ite pitäisin itteeni huonompana, jos mulla ei olis kokoajan jotain meneillään. Täytyis päästä moisista ajatuksista eroon eikä pönkittää omaa itsetuntoo suorituksin.


Mä en vielä tiedä mun suunnitelmista sen kummemmin opiskelujen suhteen ja se tuntuu jotenkin hyvältä. Mulla on mahollisuus mihin vaan, mitä haluan lähtee yrittään ja pari koulua kutkuttelis, mutta en tiedä oonko valmis panostaan sisäänpääsyyn ihan täysillä, joten saa nähdä. Oon kumminkin jostain syystä aika varma, että saan tänä aikana myös tietää sen, että mitä mä haluan oikeesti tehdä ja mikä parasta, mulla tulee varmasti oleen parhaat työkalut sen saavuttamiseen noin ajallisesti kuin pienen opiskelutauon jälkeen myös motivaation avulla.

Onko muita, jotka tietää suuntaavansa nyt välivuodelle tai sitä vastoin on juuri lopettelemassa yhtä? Mitkä on/oli teidän suunnitelmat välivuodelle?

2 kommenttia:

  1. Itse en varsinaista välivuotta pidä, mutta vauvavuosi odottaa kulman takana. Jään siis äitiyslomalle. Mulla ollut vika vuosi lukiossa ja nyt oon vaa hengannut monta kuukautta, kun en mihkään kouluin hakenut. Välillä on tosi tylsää... Ajatuksena kuitenkin suunnata korkeakouluun vuoden tai kahden päästä, mikäli pääsen sisään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi hitsi, onnee superisti vauvasta! ♥ Ja samoilla linjoilla kans täällä koulun suhteen, että heti, kun vaan fiilikset on semmoset, että jaksaa panostaa sisäänpääsyyn ja tosiaan vieläpä pääsis kouluun sisään, niin sit kattelen uudestaan. :)

      Poista