sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

BLOGITIIMI - KESÄMUISTOJA VUOSIEN VARRELTA

Tiimipostauksen parissa pitkästä aikaa! ♥ Tuntuu kyllä ihan huikeelta saada taas väsäillä koko tiimin voimin postausta ja vieläpä aiheesta, joka tuntuu lämmittävän edes mieltä näillä hyytävillä 4 asteen kesäsäillä. Mä en oikein tiedä, että mistä alottaisin mun menneiden kesien muistelot ja kun niitä muistoja on kumminkin ehtinyt kertyyn yks, jos toinenkin ja kertyy jatkuvasti lisää. Eiköhän näitä kumminkin tuu jaettua varmaan aikanaan sit lisääkin, mutta jostain se on alotettava.


Jokismaan kansakoulu

Mun ollessa pieni edesmenneen mummoni omistuksessa oli yllämainittu kansakoulu, jota mun pappa aikoinaan ja siitä papan jalanjälkiä seuraten myös iskä oli hyödyntäny heidän yritystoiminnassaan. Musta tuntuu, että mulla liittyykin kaikki parhaat kesämuistot lapsuudesta just tonne kansakoululle, koska siellä tuli toisinaan vietettyä niin paljon aikaa ja lapselle oli niin hitokseen tilaa leikkiä ja temmeltää. Oli vaan mielikuvitus rajana. Perheen kesken kutsuttu Jokkari ei ookaan ollut enää vuosiin (jos muistan oikein, niin vuosikymmeneen?) meidän perheen omistuksessa. Mulle ei tuu mitään tiettyjä muistoja mieleen tuolta, vaan lähinnä semmosia ihania palasia sieltä täältä, joten en sen koommin pysty jakaan just mitään tiettyä kesämuistoa, mutta Jokkari on ollut niin suuressa roolissa tehden mun kesät aina lapsuudessa, joten se kuuluu ehdottomasti ihan ykköseks tässä postauksessa. ♥

Isosiskon kanssa Särkänniemessä

Tää on iskostunut mun mieleen vahvasti, kun olin ehkä jopa jo yläkoulussa ja siskon kanssa mentiin kaksin Särkänniemeen ja muistan, miten hauskaa meillä oli eikä taidettu kumpikaan uskaltaa mihinkään hurjempiin laitteisiin (ei omena kauas puusta putoo...), mutta erään jutun muistan ihan yli muiden tolta reissulta. Mulla ja mun nuoremmalla isosiskolla on ikäeroa 17 vuotta, joten oliskohan mun sisko ollut tollon just vähän yli 30 vuoden, kun joku tytötteli meitä kumpaisiakin jonottaessa johonkin laitteeseen. Mun sisko on aina ollu ikäsekseen tosi nuoren näkönen ja toivon, että itelläkin kävis yhtä hyvä mäihä vanhetessa. Molemmat vaan jälkeenpäin ollaan lähinnä oltu huvittenuita tosta ja kyllähän sisko ton tais kohteliaisuutena ottaa.


Kuudelta aamulla pyöräillen ABC:lle

Taidettiinkohan me olla mun parhaan ystävän kanssa yläkoulussa, kun hän yöpy meillä ja valvottiin koko yö. Tosin en muista taisinkohan mä simahtaa hetkeks aikaa jossain kohtaa, koska mulla on vahvat mielikuvat siitä, että mun paras ystävä olis kuunnellu mun koneella Eminemin Beautifulia, yrittäny pakottaa mua pysyyn hereillä ja mä olisin lahnannu sängyllä lähes täysin unessa. Kumminkin päätettiin lähtee kuudelta aamulla polkeen ABC:lle ostaan karkkia vissiinkin ja sen jälkeen mentiin nukkuun parhaan ystävän luokse. Täältä meiltä ABC:lle tosiaan saa polkee vähän enemmänkin, kun vaan pari kilometriä ja voitte kuvitella kuinka levottomia oltiin, kun kunnon yöunia plakkarissa täydet 0 tuntia.

Juhannus maalla

Muutamia vuosia (rehellisesti tästä on varmaan jo joku 4-5 vuotta, mutta hitto, kun en vaan muista näitä tarkkoja ajankohtia enää sit millään) sitten vietin mun isosiskon luona toisen siskon poikien kanssa juhannusta. Mulla oli jo tällön eräs blogi pystyssä ja tykkäsin räpsiä kuvia lähes kaikesta, joten sain ehkä hieman noottiakin isosiskolta tästä, lämmöllä tosin muistellen. Kumminkin se juhannus on jääny mun mieleen, kun käytiin kattomassa kokkoo, oli ihanan lämmin ja ympärillä oli niitä ihmisiä, joiden seurasta oon aina nauttinu. Taidettiin me saunoo ja grillatakin, mutta toi oli just semmosta kunnon kesämeininkiä mun mieleen.

Reissu Rovaniemelle poikaystävän kanssa

Vaikka se reissu ei mennyt ihan täysin putkeen, niin silti se on jääny yhtenä kivana kesämuistona mun mieleen osaks vaan senkin takia, kun näin mun yhtä pitkäaikasemmista ystävistä viimeks sillon ja just sen takia, kun sen ihmisen seurasta mä nautin niin superisti aina enkä malta oottaa, että taas jossain kohtaa treffataan. ♥


Mulla tuli pienimuotonen kriisi tän postauksen kuvituksen kanssa, koska en ehtinytkään käydä kuvailemassa tänään tai oikeastaan eilen, kun oli pitkä työpäivä ja siihen päälle siskonpojan ylppärit, mutta eiköhän nää otokset aja asian nyt tällä kertaa... :D Toivotaan, että vastaavia kesämuistoja kertyy taas tuplasti lisää tänä kesänä. ♥

Muiden tiimiläisten kesämuistoihin pääset käsiks aina nimeä klikkaamalla! ♥

Jenny  Anniina  Sini  Krista

2 kommenttia:

  1. Vitsi toi juhannus maalla kuulostaa ihanalta!! Toi sun eka muisto taas toi mulle jotenkin ne omatki lapsuuskesät mieleen ku vaan temmellettiin ulkona tyyliin koko päivä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ollu parhain juhannus tähän mennessä! ♥ Ja lapsuuskesiä muistelee kyllä niin lämmöllä, jos vaan sais kokee jotain samanlaista fiilistä vielä joskus. :)

      Poista