lauantai 1. heinäkuuta 2017

BLOGITIIMI - MUN SUOSIKKIPAIKAT TAMPEREELLA

Eiköhän startata taas heinäkuu blogitiimipostauksen voimin! Aluks mä ajattelin jakavani teille palasia mun kotikaupungista, Nokiasta, mutta tulin siihen tulokseen, että joko en tunne kaupunkia tarpeeks hyvin tai sitten täällä ei oikeesti oo mitään semmosta, jonka voisin luokitella millään tasolla suosikkipaikaks. Sen sijaan Tampereeseen oon tietyllä tapaa tutustunut ihan täysin uusin silmin ja löytänyt paikkoja, jotka on ollut olemassa kaiken tän ajan, mutta mä vaan en oo tajunnut etsiä. Onpa hassua, että oon tiennyt Näsilinnankin olemassa olosta, mutta koskaan en oo tutustunut siihen sen paremmin tai edes käynyt kurkkimassa paikan päällä. Tänään kumminkin mä haluan jakaa teille näitä mun uusia lemppareita, jotka on syntyneet ihan pienen ajan sisällä, mutta joissa on käynyt visiitillä aina vaan uudestaan ja uudestaan.

NÄSILINNA JA SEN YMPÄRÖIMÄ PUISTOALUE


Ja ekanahan listalle pääsi just se Näsilinna. Ihan ekasta kerrasta lähtien mä rakastuin koko alueeseen ja itse rakennukseen. Vielä en tosin sisälle asti oo päässyt, mutta sekin olis tarkotuksena! Tällä hetkellä alue näyttäs olevan parhaimmillaan vihreytensä ansiosta ja muun muassa tuolla olis niin ihana pitää piknik vielä joku kaunis kesäpäivä. ♥ Näsilinnalta on myös näkymät Särkänniemeen ja eräänä iltapäivänä katteltiinkin poikaystävän kanssa tuolta käsin Särkkiksen menoo ja mä taas sain sahanpuruja mahan pohjalle, kun näin X:n hyörivän ja pyörivän ympyrää.

HATANPÄÄN ARBORETUM


Puistoalue, jonka hehkutus tulee varmaan kaikilta muilta kohta korvista ulos, mutta mikään hehkutuksen määrä ei koskaan vedä vertoja Hatanpään Arboretumille. Vihreys, värikkäät kukat, järvimaisema ja itselle uudenoppimista kasveihin ja kukkiin tutustumalla. Aika hyvä paketti kesäpäivälle! Ja hei, onhan tuolla myös kesäkahvila, johon en oo vielä itse päässyt tutustuun, mutta sekin olis suunnitelmissa tän kesän aikana. ♥

PYYNIKKI


Pyynikki onkin mulle jo vanha tuttu, sillä siellä on tullut käytyä kerran, jos toisenkin jo aiemminkin. Silti sitä osaa aina yllättyä, että tässä ihan lähistöllä on noinkin nätti alue ja hyvät maastot lenkkeilyyn. Ja kieltämättä noissa maisemissa kelpaakin lenkkeillä! Pyynikin näkötornin munkkikahvilassa oon käynyt viimeks ihan laittoman kauan sitten (joskus alakoulussa?), joten varmaan sekin sit tän kesän kahvilalistalle. Odotettavissa on siis kesän päätteeks parit lisäkilot kaikista kahvilaherkuista... Hahah.

Käy kurkkimassa myös muiden tiimiläisten suosikkipaikat klikkaamalla nimeä! ♥

Jenny  Anniina  Sini  Krista

2 kommenttia:

  1. Vau kun Pyynikki näyttää upealta! Ihana banneri myös blogillasi :)

    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Pyynikki on kyllä Tampereen upeimpia paikkoja.

      Poista