torstai 27. heinäkuuta 2017

KIIKUNLÄHDE

Eilen aamusta me päätettiin extemporee, että illalla voitas lähtee ajeleen kohti Hollolaa ja Kiikunlähdettä. Mä en muista mistä mä spottasin kyseisen luonnonnähtävyyden muutamia kuukausia sitten, mutta taisin poikaystävälle sillon tokasta, että vau tonne mä haluan tän kesän aikana. Suomi osaa yllättää kauneudellaan kerta toisensa jälkeen ja tääkään lähde ei pettänyt tällä kertaa. Toista mieltä taas oli poikaystävä, joka ei niinkään pitänyt lähdettä kovin erikoisena.


Tien alkupäässä, joka johtaa Kiikunlähteelle, oli parkkipaikka, josta tuli kävellä jonkin matkaa, kunnes näki turkoosin veden puiden lomasta. Osa lähteen rannoista on yksityisomistuksessa ja siitä meitä oli muistuttamassa aidat ja kyltit. Kumminkin pian saavuttiin alueelle, johon oli ihan vapaa pääsy ja päästiin ihaileen lähdettä vähän lähemmin.


Aika upeeta! Tänä kesänä oon huomannut trendaavana ilmiönä kotimaan matkailun ja en vois olla yhtään ilosempi siitä, että porukka oikeesti alkaa vissiin arvostaan sitä, mitä meiltä jo löytyy ympäriltä. Kaunista ja yllättävää luontoo löytyy ihan läheltäkin eikä aina tarvii hypätä lentokoneeseen löytääkseen jotain ihailtavaa.


Musta tuntuu, että säiden tiimoilta kesä on vasta vähän enemmän nostamassa päätään, joten eiköhän elokuussa yritetä tämmösiä reissuja vähän enemmän... Ainakin ihan superisti haluaisin tänä kesänä päästä vielä yöuinnille Yyteriin, mutta hidastavana tekijänä saattaa olla uikkarittomuus ja lämpimien päivien kesken loppuminen. Toivotaan kumminkin, että sekin reissu onnistuis, koska viime Yyteri (ja uinti) reissusta on vierähtänyt kohta jo kuus vuotta. Toisena reissuna elokuulle olis strutsitila, joka pisti itseasiassa eilen ohikulkumatkalla silmään Pälkäneen kohdalla. Googlen hakujen mukaan kyseessä tais olla Syrjysen strutsitila, joten sinnepä siis.


Mä muuten hankin itelleni just Lightroomin ja nää on ekat kuvat muokattuna sillä, joten älkää olko liian rajuja tuomareita, koska harjottelen vasta. Seuraavana olis asukuvat muokattavana sillä ja mua kieltämättä vähän jänskättää, että mitä siitä tulee.

Onko sulla tämmösiä must see -paikkoja tälle kesälle vai ootko kenties päässyt piipahtaan jo kaikissa?

2 kommenttia:

  1. Upea lähde! Tuo paikka on ehdottomasti minun must see -listalla, saa nähdä, ennätänkö sinne vielä tänä kesänä. Muita must-paikkoja tälle loppukesälle on Reposaari ja Punkaharju :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kyllä ehottomasti näkemisen arvonen ja kun Tampereeltakaan ei ihan hirveen pitkää aikaa matkaan taitu! :) Joten ehdottomasti, jos vaan aikatauluihin natsaa, niin sinne kannattaa suunnata. ;) Mä kans kovasti haluaisin käydä Punkaharjulla ja Reposaari oli mulle aika uus tuttavuus. Tai oon mä siitä aiemmin kuullut, mutta täytyy ehkä sisällyttää se tän kesän Yyterireissuun, koska ei oo aiemmin käynyt mielessä, että sehän on myös siellä suunnilla.

      Poista