sunnuntai 30. heinäkuuta 2017

VIHA-RAKKAUSMEKKO

Tää sunnuntai saadaan taas pyhittää blogin puolella asukuville, jotka on mun eilisen aamun ja tän päivän asusta. Päälle eksyi kumpaisenakin päivänä mekko, jota alkukesän kartoin ja välttelin, koska ajattelin, että se ei enää olis yhtään mua. Jostain syystä halusin jotain uutta kokeilematta vanhaa uudestaan. Kappas, kun sen päälleni vihdoin sujautin, niin johan rakkaus roihahti taas ja muistin kaikki ne syyt, miks mekko aiempina kesinä oli se lemppari.


Siinä se on kaikessa kauneudessaan. Mekko, jota niin yritin vihata kieroutuneista syistä ja suunnittelin jo kirppiskassin täyttöä tällä, mutta enhän nyt tästä voi luopua. Hulluhan mä oisin. Tuunko ikinä löytään yhtä täydellistä mekkoa mulle? Pohdin eilen aamulla hiljaa mielessäni ja tuumasin lopulta, että en todellakaan.


Harvemmin sä löydät alle parillakympillä mekkoa, joka on niin sun värinen, vaikka väri hieman korostaakin kalmankalpeeta ihoa, joka näyttää siltä, että et oo suunnilleen koko kesänä tohtinu astua ulos... Saatat löytää mekon, joka korostaa sun kroppaa, kun jotain jumalaista veistosta samalla tapaa kuin tää, mutta silti et tuu löytään just tätä yksilöä, johon rakastut joka kerta uudestaan ja uudestaan. Siltä jumalaiselta veistokselta musta tuntuu aina tossa mekossa, joten eikö sekin oo jo syy itsessään olla vihaamatta ja luopumatta mekosta.


Ehkä se vihan ja karttamisen syy olikin siinä, että meidän yhteinen taival on kestänyt kaiken kaikkiaan jo yli kaks vuotta ja tuli vaan joku pieni kyllästymisen kaltanen vaihe, jonka takia oli pakko pitää breikkiä, mutta nyt tiedän, että en enää koskaan jätä mun lempparimekkoa pölyttyyn kaapin perälle. Aina, jos oon vähänkin epävarma itestäni tai mun kropasta, niin tiedän, että on ainakin yks asia, joka saa mun sisäisen jumalattareni herään eloon ja se on sillon ihan varmasti just tää mekko.

Onko teillä tämmösiä luottovaatteita, jotka pysyy matkassa mukana vuodesta toiseen ja pukemalla sen sulla onkin yhtäkkiä niin paljon parempi fiilis susta itsestäs?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti