maanantai 14. elokuuta 2017

BACK TO SCHOOL/WORK - LAUKKU KLASSISEEN NAHKAREPPUUN

Mulla on jo pitkän aikaa ostoslistalla ollut laadukas, musta ja malliltaan klassinen laukku ja tottakai lempparimerkilleni uskollisena moinen houkutteli DKNY'n mallistoista (ihan, kun olisin ees koskaan mitään muuta merkkiä kokeillutkaan, heh). Nyt oon hiljakseen alkanut klassisen laukun sijaan kallistuun kauniiseen reppuun, koska mun mielestä reput on vaan niin paljon käytännöllisempiä. Vihaan isoja laukkuja, jos niitä täytyy kantaa kädessä ja sen takia mulla näkeekin yleensä vaan pikkulaukkuja, jotka saa olan yli ja käsillä on lupa heilua vapaana.

back to school


Keräsin nää kolme laukkua yhteen, jotka on jokainen malliltaan ja yksityiskohdiltaan tosi klassisia ja simppeleitä. En tiedä miten tämmönen laukku toimis koulukäytössä ainakaan esimerkiks lukiossa, mutta töihin ja muuhun tää olis just eikä melkein. Plus ei tarvis pelätä sitä, että onnistut laskiessas laukun unohtaan kokonaan sen olemassaolon samaan syssyyn, kun sen vois lähes kokoajan pitää selässä... Niin ei oo vielä tapahtunu, mutta joka kerta pelkään tätä, koska oon aikamoinen häsläri.

Repuilla hinta on nahkalaukkuihin verraten aika tyyris, sillä kalleimmat huitelee 500 euron tienoilla, mikä on aika hurjaa, sillä onhan toi lähes puolet mun kuukausipalkasta. Ajattelinkin ehkä noi kalliimmat nahkareput jättää vaan ihailtaviks ja etsiä aitonahkasen klassisen, mutta vähän halvempana versiona sekä ehkäpä ilman mitään merkkiä. Tai siis... Jotain merkkiähän ne jokainen on, mutta ei sillä mulle nyt niin väliä oo, että komeileeko selässä just joku noista DKNY'n repuista vaiko joku halvempi vastaava, kunhan vaan laatu on just eikä melkein. Jos vaan löytyy jotain vinkkejä sen täydellisen nahkarepun löytämiseen, niin antaa tulla!

Kumman puoleen te liputatte enemmän arkikäytössä; repun vai laukun?

2 kommenttia:

  1. Ite liputan ehottomasti reppuja, mutta niiden ohella myös kivoja kangaskasseja. Nykypäivänä laukkua (pikkulaukkuja) tulee käytettyä lähinnä vain juhlissa tai konserteissa, niiden käytännöllisyyden vuoksi.

    Itellä on arki ja vapaa-ajan käytössä kolme reppua. Yks on enempi sellai "perusreppu", mikä on ryhdikäs ja tukee selkää kivasti. Se on sellainen North Facen camokuosinen ja muistuttaa koulureppua, ite käytän tätä silloin, kun tarvitsen läppärin mukaan tai aion reppuun pakata ruokaostoksia. Toinen on taas Marimekon Pisara reppu ja se on ihanan persoonallinen ja rento, oon ihan rakastunut! Kolmas reppu on vähän saman tyylinen kuin nuo sun esimerkkikuvissa olevat. Toi mun yksilö on kuitenkin vaan keinonahkaa ja citymarketista ostettu. Eniten mä ite suosittelen panostamaan kivan näköiseen reppuun, joka mielyttää silmää ja on hyvä kantaa mukana paikasta toiseen. Kohtuuhintaan voi myös tehdä hyviä reppuostoksia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin haluaisin oppia käyttään kangaskasseja! :) Ja kun ne(kin) kävis niin moneen sekä niihin vieläpä mahtuis vaikka ja mitä.

      Oi sun reppuvalikoima kuulostaa hyvältä! On jonkinlainen reppu joka lähtöön. :) Täytys itekin tosiaan alkaa aktiivisesti ettiin, kun joka kerta huomaan, kun johonkin lähen, et ajattelen vaan just sitä, että oispa semmonen suht kivan kokonen reppu, johon mahtuis sateenvarjo ja muu kaikki tarpeellinen mukaan... Ehkä mä nyt syksyn tullessa voisin vähän enemmän tsempata reppumetsästyksen suhteen! ;)

      Poista